نرخ حق توقف پارک حاشیه‌ای در تهران چقدر است؟-راهبرد معاصر
انتقاد پلیس از خاموشی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی: قرار بود برق چراغ‌های ۳۰ تقاطع قطع نشود، اما خبری نشد وضعیت آب و هوا، امروز ۲ آذر ۱۴۰۳ / آغاز بارش‌ها از دوشنبه با ورود سامانه جدید تاریخ برگزاری کنکور مشخص شد: نوبت اول؛ ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت، نوبت دوم؛ ۵ و ۶ تیر وزیر علوم: در این چند سال اخیر، ۲۵ درصد از اساتید مهاجرت کرده‌اند؛ این عدد نگران کننده‌ای است کشف محموله‌های بزرگ موادمخدر صنعتی در مرز‌های ایران و افغانستان پرونده سهمیه‌های کنکور در مسیر اصلاح/ اختصاص سهمیه به مدارس دولتی و دهک‌های پایین پلیس راه: آزادراه تهران - شمال بازگشایی شد | جاده چالوس همچنان بسته است هواشناسی: وزش باد شدید، کیفیت هوای تهران را بهبود می‌بخشد متلاشی شدن باند ۶ نفره گروگان‌گیر / رهایی گروگان اتفاق هولناک در بیمارستان؛ به جای پای راست، پای چپ را قطع کردند سرپرست پلیس راه مازندران: مسدودیت کندوان تا روز شنبه ادامه دارد انجام ۱۵۰۰ عمل جراحی برای مجروحان حادثه انفجار پیجرهای لبنان در ایران صدور کیفرخواست برای مدیر عامل معدن زمستان یورت تداوم بارش در ارتفاعات کشور آدرس سامانه ثبت معاملات اموال غیرمنقول

نرخ حق توقف پارک حاشیه‌ای در تهران چقدر است؟

در دویست و پانزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران نرخ پارک حاشیه‌ای در تهران برای سال آینده تصویب شد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۲ - ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - 2024 February 13
کد خبر: ۲۲۸۱۳۷

به گزارش راهبرد معاصر. سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در دویست و پانزدهمین جلسه شورا در جریان بررسی «تعیین نرخ حق توقف پارک حاشیه‌ای در شهر تهران و لایحه تعیین بهای خدمات ورودیه و حق توقف وسایل نقلیه در پارکینگ‌های عمومی شهرداری تهران در سال ۱۴۰۳» با بیان اینکه شهرداری تهران لایحه‌ای را ارائه کرده که در کمیسیون عمران و حمل و نقل مورد بررسی قرار گرفت، اظهار کرد: نرخ پارک حاشیه‌ای در معابر مجاز براساس مدت زمان پارک خواهد بود.

 

وی افزود: برای خودروی سواری و وانت به ازای هر ۳۰ دقیقه تا ۲ ساعت اول، سه هزار تومان و برای بعد از دو ساعت به ازای هر ۳۰ دقیقه سه هزار و ۹۰۰ تومان و همچنین برای کامیونت و مینی بوس ۶ هزار و ۱۰۰ تومان به ازای هر ۳۰ دقیقه تا ۲ ساعت اول و هفت هزار و ۵۰۰ تومان مینی بوس برای بعد از دو ساعت به ازای هر ۳۰ دقیقه پیشنهاد شده است.

 

تشکری هاشمی با بیان اینکه رده الف، ب، ج و د هر یک ضرایبی دارند و رده بندی معابر بر اساس نظر شورای ترافیک تهران مشخص شده است، گفت: رده الف ضریب ۱.۸ درصد، رده ب ضریب ۱.۴ درصد، رده ج ضریب ۱.۳ درصد و رده د ضریب یک درصد دارد.

 

وی ادامه داد: کسانی که سامانه «تهران من» خود را شارژ نگه می‌دارند، مشمول تخفیف ۱۰ درصدی خواهند شد. اگر مبلغ پارک حاشیه‌ای تا ۱۰ روز پرداخت نشود به ازای ماهانه دو درصد به مبلغ پارک حاشیه‌ای افزوده خواهد شد و تا ۲۴ درصد به این عدد در طول یک سال افزوده خواهد شد. علاوه بر این توسط پلیس نیز اعمال قانون خواهند شد.

 

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: پارک خودرو‌های جانبازان و معلولان با پلاک ویژه این افراد در معابر پارک حاشیه‌ای رایگان خواهد بود.

 

تشکری هاشمی با تأکید بر اینکه شهرداری تهران باید نسبت به ایجاد حداقل ۱۲۰ هزار واحد پارک حاشیه‌ای در شهر اقدام کند، گفت: نرخ حق توقف موتورسیکلت در پارک حاشیه‌ای برابر ۲۰ درصد نرخ عوارض تعرفه‌های مربوط به اقسام معابر در جداول خواهد بود.

 

وی ضمن گلایمندی از شهرداری تهران خاطرنشان کرد: در آخرین روز‌های یازدهمین ماه سال هستیم و هنوز قرارداد به کارگیری پارکبان منعقد نشده و تقاضای بنده این است که به فوریت قرارداد‌ها را منعقد کنند تا بی نظمی و آشفتگی در معابر به نظم تبدیل شود.

 

مهدی اقراریان رئیس کمیته نظارت و حقوقی شورا با بیان اینکه برخی مغازه داران به خود اجازه می‌دهند مانعی مقابل مغازه خود قرار دهند تا خودرویی پارک نکند، گفت: اگر مغازه داری فضای پارک عمومی را مختل کرد، مابه ازای اشغال معبر باید عوارض پرداخت کند؛ چراکه این اقدام مصداق بارز زیر پا گذاشتن حقوق عامه است.

 

وی ادامه داد: بعضاً موضوع جای پارک نیست و برخی مالکان می‌گویند اگر خودرویی در این فضا پارک شود، نمای آن فروشگاه مخدوش خواهد شد. مردم مکرراً به ما در این خصوص تذکر می‌دهند و ما باید در شورا نسبت به پاسداری از حقوق عامه در این زمینه اقدام کنیم.

 

اقراریان با بیان اینکه نرخ عوارضی که برای این افراد در نظر بگیریم باید عدد بازدارنده‌ای باشد، تصریح کرد: رقم به دست آمده از این بخش را باید برای افزایش فضای پارک استفاده کنیم.

 

پرویز سروری نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در گوشه و کنار خیابان‌ها مشاغل مزاحم برای مردم دردسر ایجاد کرده‌اند و ادامه آن باعث نابسامانی بیشتر شهر خواهد شد، گفت: کمیسیون مربوطه می‌تواند در این زمینه تصمیم گیری مناسبی داشته باشد.

 

ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا با اعلام اینکه پارک حاشیه‌ای در سال قبل نیز به تصویب رسید، اما به نتیجه نرسید و همچنان شاهد آشفتگی هستیم، گفت: مکانیزه کردن ۱۰۰ درصدی پارک حاشیه‌ای باید مورد توجه ما باشد و حضور عوامل انسانی دردسرساز خواهد بود.

 

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران هم با تأکید بر اینکه نتوانستیم قرارداد پارک حاشیه‌ای را به طور کامل اجرایی کنیم، گفت: امیدواریم تا پایان سال با همکاری بانک شهر این قرارداد را نهایی کرده و گزارش آن را ارائه دهیم.

 

محسن هرمزی با بیان اینکه شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل باید برای مشاغل مزاحم اقدام کند و بر اساس قانون از دست ما خارج است، تصریح کرد: هیئت وزیران مصوب کرده که از طریق عوامل انسانی یا از طریق هوشمندسازی، طرح پارک حاشیه‌ای اجرا شود، اما تأکید ما بر هوشمندسازی است.

 

وی با بیان اینکه میزان افزایش نرخ پارک حاشیه‌ای در سال آینده نسبت به امسال ۳۲ درصد است، اظهار کرد: نرخ در سال قبل ۲ هزار تومان بود که امسال به سه هزار تومان رسیده است.

 

اعضای شورای شهر تهران به لایحه تعیین نرخ حق توقف پارک حاشیه‌ای در شهر تهران در سال ۱۴۰۳ رأی مثبت دادند./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
آخرین اخبار